• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

900,000:- blancolån, svårt att betala. Vad göra?

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Jag har blivit nekad skuldsanering 2 gånger så det finns inte på kartan längre om ni hade läst mina svar.
Har du sökt skuldsanering redan - hos KFM? I så fall kommer du att ha en betalningsanmärkning. När man söker skuldsanering hos KFM (och inte bara försöker sanera skulder genom förhandlingar med kreditorer) så får man en betalningsanmärkning som varar i tre år. Blir man beviljad skuldsanering får man en betalningsanmärkning som varar i fem år.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

spelmissbrukande

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
10
Poäng
51
Har du sökt skuldsanering redan - hos KFM? I så fall kommer du att ha en betalningsanmärkning. När man söker skuldsanering hos KFM (och inte bara försöker sanera skulder genom förhandlingar med kreditorer) så får man en betalningsanmärkning som varar i tre år. Blir man beviljad skuldsanering får man en betalningsanmärkning som varar i fem år.

Va, är du helt säker på det? Hur tar jag reda på det, aldrig hört någon säga något om det innan? Hur ser jag om jag har betalningsanmärkning?

Ja har sökt 2 gånger totalt, blev nekad förra veckan igen för att mina skulder inte ligger hos kronofogden.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Du kan ju köpa en månad av kreditkollen på minuc.se så kan du se din egen kreditupplysning. Det kostar 49 kronor i månaden. Köper du en månad och avbeställer efter någon dag hinner du ju kolla upp allt.
 

spelmissbrukande

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
10
Poäng
51
Du kan ju köpa en månad av kreditkollen på minuc.se så kan du se din egen kreditupplysning. Det kostar 49 kronor i månaden. Köper du en månad och avbeställer efter någon dag hinner du ju kolla upp allt.
Du gjorde mig riktigt nojig så betalde 49:- men du verkar ha helt fel.



1.2% riskprognos (ser bra ut?)
630 UC Score
Inga anmärkningar registrerade
2 kreditupplysningar (från förra veckan)
Inga kreditkort eller avbetalningskrediter registrerade i UC:s Kreditegister

Innan mina 2 kreditupplysningar hade jag väldigt bra kreditbetyg.


Swishar du mig 49:- nu eller
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Har du sökt skuldsanering redan - hos KFM? I så fall kommer du att ha en betalningsanmärkning. När man söker skuldsanering hos KFM (och inte bara försöker sanera skulder genom förhandlingar med kreditorer) så får man en betalningsanmärkning som varar i tre år. Blir man beviljad skuldsanering får man en betalningsanmärkning som varar i fem år.
Stämmer inte alls!
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Du gjorde mig riktigt nojig så betalde 49:- men du verkar ha helt fel.



1.2% riskprognos (ser bra ut?)
630 UC Score
Inga anmärkningar registrerade
2 kreditupplysningar (från förra veckan)
Inga kreditkort eller avbetalningskrediter registrerade i UC:s Kreditegister

Innan mina 2 kreditupplysningar hade jag väldigt bra kreditbetyg.


Swishar du mig 49:- nu eller
Ja det är jätte fel, du får ingenting vid nekad ansökning
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Då hade jag fel, men när jag ansökte fick jag uppmaningen att dra tillbaka min ansökan innan behandling eftersom det skulle ge mig en betalningsanmärkning. Jag frågade specifikt den som ringde om min ansökan. Men det kanske har ändrats, eller så fick jag fel information. Den information jag fick var att jag skulle få anmärkningen om hon började behandla min ansökan.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Då hade jag fel, men när jag ansökte fick jag uppmaningen att dra tillbaka min ansökan innan behandling eftersom det skulle ge mig en betalningsanmärkning. Jag frågade specifikt den som ringde om min ansökan. Men det kanske har ändrats, eller så fick jag fel information. Den information jag fick var att jag skulle få anmärkningen om hon började behandla min ansökan.
Då fick du fel info därifrån
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Hoppas du har bättre förutsättningar än mig, man blir helt stum när räntan konstant ökar hela tiden och finns inget man kan göra egentligen.

Har du själv någonting hos kronofogden eller är du i samma skede som mig att allt ser fint ut på pappret?
Jag har inte släppt och kommer inte göra det med egen vilja. Jag klarar av mina betalningsåtaganden nu och förhoppningsvis blir situationen bättre med åren (lägre ränta och högre lön).
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Va, är du helt säker på det? Hur tar jag reda på det, aldrig hört någon säga något om det innan? Hur ser jag om jag har betalningsanmärkning?

Ja har sökt 2 gånger totalt, blev nekad förra veckan igen för att mina skulder inte ligger hos kronofogden.
Du blir inte nekad skuldsanering för att skulderna inte ligger hos Kronofogden. Det är inget krav för sanering. Jag fick inledande förra året utan skuldsaldo hos Kronofogden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp